У Ћуприји је одржан скуп Фића. Неки би рекли, још једно окупљање заљубљеника у старе аутомобиле, који никако да изроне из тешке југоносталгије. Е варате се! Ово јесте био скуп, али скуп 30 различитих животних прича, којима је заједничка карика љубав према аутомобилу који је средином прошлог века био понос нације, симбол заједништва, једном речју ” ауто за класу више”.
У просеку, већина Фића на овогодишњем скупу “Фићом кроз Ћуприју” превалила је пола века а њихови власници упола толико. У Ћуприју су допутовали из свих крајева Србије и кажу да за Фићу ништа није далеко. Резервне делове и алат за поправку аута, злу не требало, носе у коферчету а сваки од њих мајстор је за своју ” националну класу”.
Јелену и Николу Степић, млади брачни пар из Крупња спојила је љубав и црвени Фића. “Док су моји другари као средњошколаци маштали о неким скупим аутомобилима, ја сам маштао о Фићи. Одувек ми је била жеља да купим Заставу 750 и у глави сам имао прецизну слику како ће изгледати кад га будем средио по мом укусу. Чим сам се запослио, знао сам да ће моја прва инвестиција бити управо Фића. Купио сам га 2019. године и готово две године сам га сређивао а Јелена је активно учествовала у трагању за деловима. Седишта сам купио у Крушевцу, и због њих превалио за један дан 530 километара. Исте године, Фићом смо кренули на море, путовали 12 сати са паузама. Верујте, путовање никада није било лепше и изазовније, каже да осмехом Никола. Сада, на задњем седишту, у нове фића авантуре са мамом и татом, креће и мали Андреј који је већ обезбедио и сопственог Фићу, на ножни погон, на коме стиче прве возачке лекције.
Један од најстаријих модела који смо пронашли на скупу је Фића из 1965 године. Контраш. Његов власник Милан Димитријевић из Зајечара каже да су први модели Заставе 750 имали врата која су се отварала у супротном смеру, много више украсних елемената и мање фарове. Фића је у перфектном стању а Милан каже да је у свог мезимца уложио толико, да је његова садашња вредност далеко већа од неких аутомобила произведених у протеклих деценију и по.
П.С. Верујте, на огласима смо пронашли Фиће контраше од којих најјефтинији кошта око 4000 евра!!!
Каже да су скоро прославили пунолетство, од како је у његовом власништву и да су до сада прошли Србију, уздуж и попреко и заједно видели црногорско приморје.
” Регистровао сам га без проблема. Искрено, нисам радио на њему неке озбиљне преправке на каросерији, кочи добро, пали одмах а технички смо прошли из прве. Знате, фића је друг који вас никад не оставља а такав друг се никадa не продаје, са поносом прича Милан.
Стефан Николић из Удружења љубитеља старих возила “Фића 035″ каже да су презадовољани одзивом фићиста из целе Србије и да је ове године изложено око 30 аутомобила.
” Допутовали су нам пријатељи из Лознице Зајечара, Деспотовца, Аранђеловца, Крагујевца са изузетним моделима Фића. Сваки фића је посебан, са препознатљивим детаљима и личним печатом који му власници дају. Веома је тешко проценити која је њихова тренутна вредност, јер за власнике, Фића нема цену, каже Никола.
Његова Фића прича почиње на његов 18. рођендан, када је од оца на поклон добио белог Фићу. Љубав на први цилиндар, како каже. Од тада, Фића је са њим превалио озбиљну километражу а увелико се припрема за пут ван граница земље. На питање шта кажу његови вршњаци, каже да су одушевљени и да се свака прича завршава са: “Може један круг!?
И аутор ових редова има своју Фића причу. Један овакав бели лепотан, 70-их година прошлог века из породилишта је кући одвезао једну девојчицу. Та иста девојчица, први пут је видела море тим истим Фићом и први пут у очевом крилу, замишљала како ауто самостално вози. Данас, захваљујући Чика Веску уз Ћуприје, неки нови клинци доживели су своју Фића причу.Возили су се “националном класом” по Ћуприји.
Девојчица је у тих неколико километара, живела своја сећања.