Када се као посетилац нађете на скупу старовременских аутомобила, без неког превеликог знања о историјату, квалитету и вредности ових времешних четвороточкаша, онда је најбоље поуздати се искључиво у визуелни моменат и процену “на први поглед”. Е ту сте у проблему, јер ће вас тај први поглед приковати за сваког од скоро 150 изложених аутомобила колико је према процени организатора АМК ” Поморавље” из Параћина присуствовало 5. Међународном скупу старовременских возила.

Гости су допутовали из свих бивших југословенских република, Бугарске, Румуније, Босне и Херцеговине, Македоније, али је добар део аутомобила носио и домаће регистрационе ознаке. Сваки од ови лепотана сведок је развоја ауто индустрије у протеклом веку а њихова вредност премашује вредност многих возила новијег датума.

Жарко Цвјетичанин из Апатина у Параћин је допутовао у 63 годинa старом Заставином Фиату 1100. Те давне 1960. године, овај модел дизајниран је од стране Бартонеа, а поред Заставине и Фиатове производне линије, производио се и Фиатовим погонима у Немачкој и Аустрији. У посед данашњег власника стигао је 2001. године, и од тада до данас заједно превалили су озбиљну километражу.

Када сам га купио, био је у веома лошем стању. Плаћен је 750 евра а до данас сам у његову рестаурацију уложио око 8.000 евра. Урађен је као реплика возила народне милиције, у препознатљивој плаво белој боји. За комплетно реновирање једног олдтајмера обично треба неколико година, од мукотрпне набавке делова, њихове уградње, сређивање лимарије, па до најфинијих детаља преуређивања ентеријера и пресвлачења седишта. Али за овакав финални резултат, вреди се помучити, са поносом говори Жарко.

Последња серија познатог “милећента” са производне траке сишла је 1966. године, са ојачаном снагом мотора.

Пре два месеца, без проблема смо прошли технички преглед и регистрован је са важећом лиценцом и сертификатом за олдтајмере. Бавити се олдтајмерима је јако скуп хоби, али када једном уђете у овај свет, тешко да ћете се за било какве новце растати од свог љубимца на точковима, каже Жарко Цвјетићанин.

Домаћи закон „историјским возилима“ сматра све аутомобиле старије од 1. јануара 1971. па ова класификација помаже једино код олакшица приликом увоза таквих возила у земљу, кажу заљубљеници у старовременске аутомобиле.

Ни овај скуп времешних лепотана није могао да прође без легендарних фића из града са обала Велике Мораве, којима ће ово бити добра увертира за Други “Фића фест” који Удружење Фића 035, организује у Ћуприји у недељу 17. септембра.