Када се као посетилац нађете на скупу старовременских аутомобила, без неког превеликог знања о историјату, квалитету и вредности ових времешних четвороточкаша, онда је најбоље поуздати се искључиво у визуелни моменат и процену “на први поглед”. Е ту сте у проблему, јер ће вас тај први поглед приковати за сваког од скоро 130 изложених аутомобила колико је према процени организатора АМК ” Поморавље” из Параћина присуствовало 4. Међународном скупу старовременских возила.
Гости су допутовали из свих бивших југословенских република, Бугарске, Румуније али је добар део аутомобила носио и домаће регистрационе ознаке. Сваки од ови лепотана сведок је развоја ауто индустрије у протеклом веку а њихова вредност премашује вредност многих возила новијег датума.
Живорад Станковић, француски пензионер из села Липе код Смедерева, у Параћин је допутовао у пола века старој црвеној “Ајкули”. Каже да од како је положио возачки испит није ни помислио да купи други ауто осим Цитроена и да их је до сада променио једно десетак.
” Ово је један од најудобнијих аутомобила. Механика је једноставна али су делови веома скупи. Обично га сам сервисирам, компјутер овде нема шта да тражи, каже уз осмех. Ауто је комплетно рестауриран 2004. године а регистрацију и техники преглед завршава у Француској где за годину дана плаћа само 120 евра.
Са поносом каже да га најчешће за вожњу ангажују младенци јер младе се најлепше сликају уз црвену “Ајкулу”
Цитроен 2 ЦВ популарни “Спачек” је ауто који је поред поменуте Ајкуле обележио историју ове француске ауто компаније. Првобитно је био намењен фармерима, јер је то био једини ауто који је без проблема превозио на даље релације стотине јаја, без да се иједно полупа. Славиша Јовановић довезао га је из Париза и у његовом је власништву већ 18 година.
“Обожавам олдтајмере, једноставно ови аутомобили имају неку посебну енергију. Често посећујем овакве скупове и најдраже ми је кад ме моје унуке позову и питају да ли су њихов ауто највише фотографисали”.
Велики број посетилаца искористио је прилику да детаљно разгледа аутомобиле и да се уз њих фотографише, јер овакве аутомобиле тешко да ће скоро видети на улицама.